Pazar, Kasım 19, 2006

dündündürbugünbugündür, ya da uygun başlık bulamama sorunsalı. haha!


kuzencim teşhisimi koydu: vata karakterim yüksekmiş.

[Vata Doşha. (Boşluk ve havadan oluşur) Özellikleri, değişken, kuru, hafif, soğuk, küçük, hareketli, sert ve diğer doşha'lara liderlik etmesidir. Vücutta enerji ve hareketi sağlar, sinir sistemini çalıştırır. Konuşma, duyu organları ve hareket organları, nefes alıp vermek, bağırsak ve idrar yolu hareketleri hep bu doşha'ca yönetilir. Anormal çalıştığında, arttığında, sinirlilik, gerginlik, uykusuzluk, dinlememe, kuruluk, kabızlık, ağrı, endişe, gaz, üşüme, kasların seyirmesi gibi durumlar olur. Örneğin soğuk ve rüzgarlı hava, gaz.]

Aşırı uyanıklık, yetersiz uyku, korku, endişe, heyecan halleri, aşırı beyin faaliyetleri, doğal ihtiyaçların giderilmemesi, yolculuk, açlık, aşırı kuvvetli rejimler, kuru, hafif, acı, buruk tatsız yiyecekler, aşırı kilo kaybı, mevsimlerin değişme dönemleri, sabah erken ve öğleden sonra saatleri, 60 yaş döneminde olmak, kuru, soğuk, rüzgarlı hava... bu doşhayı arttıran faktörler.

benim bu aşırı heyecanlı, daldan dala atlar zıplar halimi vatamı düşürerek stabilize etmem mümkünmüş. Bunun bir ayağıda yimek içmek. Kullanılacak baharatlar: kimyon, hint cevizi, kakule, zencefil, tarçın, fesleğen...

bu birrr.


ikincisi, bu kızın da bahsettiği gibi soğan etme mevsimi geldi, geçiyor. benim bir torba çiğdemim vardı hollandalardan gelmiş. yanına biraz lale, biraz sümbül, en özelleri gladiolalarım vee muhteşem pembe çiçek sulama şeysim!


iki saat sonrası için özel!

ben biraz sonra 22 yaşında kocaman bir kız olucam. ailemle, sevgilimle, minik, kakalı (bugün henüz kumu dışına yapmadı!) kedim, çiçeklerim, hala geliştiremediğim projem, bir haftadır elime almadığım çellom, başlamadığım paperlarım, çoğunu artık göremediğim arkadaşlarımla.
mutlu yıllar bana!

4 yorum:

tulip dedi ki...

nicenicenicenicenice
güzel, mutlu, kedili, kitaplı, güzeeeelll günbatımlı, rengarenk çiçekli, rengarenk gülüşlü yıllar :)

elckish dedi ki...

şindi bak çoklu soğan saksısı nası yapıcan biliyon mu?
en alta en büyükler.. laaaleeeleeer laleler laleler yani. üstünü örtücek kadar toprank. sonra sümbüller. örtücek kadar toprank. en üste çiydemler. bunlar beeeyle orman gibi çıkıcak.

bi de bensiz klinik cicileri aldığın gibi gittin bensiz suluk aldın di mi. doğum günü çocuğunu kısmak da varmış kaderimde. peh. yeşili var mı bunun:)

lav ya!

osquée dedi ki...

var var. bunu sevgili aldı.. benim suçum yok :) saol boncuk ama ben kafama göre ektim bunları söküp tekrar mı ekiim ?

elckish dedi ki...

yok dursunlar dursunlar! şindi uyandırırsan huzsuz olur çocuklar. yirim onları:)