Cuma, Mayıs 12, 2006

silk road journeys

yo-yo ma & the silk road ensemble
when strangers meet
bir süre önce tesadüf eseri keşfettiğim çok ünlü bir çellist yo-yo ma. brahms'ın viyolonsel sonatlarını çalıyordu aldığım albümde ve sevgiliyle beni kendine hayran bırakmıştı. bu sefer yine tesadüfen bu albüm geçti elime. hiç bakıp etmeden cd playera koydum. ilk şarkı uzun, upuzun bir moğol vokaliydi. dakikalar geçmesine rağmen çello duyamayan obsesif kafam -ki o an schonberglerle scriabinlerle meşgüldü- hemencik sıkıldı.

ancak ikinci kez dinlemeye başladığımda nasıl bir hazineyle karşı karşıya olduğumu fark ettim. utandım kendimden.

3 yıllık bir çalışmanın eseri silk road journeys. yo-yo ma ortadoğulu ve asyalı müzisyenlerle buluşuyor. ney, santur, sheng, tabla, pipa, kemençe, morin khuur, erhu.. 16 besteci, 40'tan fazla müzisyen, ethnomüzikologlar.. söylenecek çok şey var hakkında, defalarca dinledikten sonra.

buyrun siz de dinleyin!


özellikle 5. parça moon over guan mountains'a dikkat!

3 yorum:

tulip dedi ki...

çok güzelmiş bu hakikaten osge :) müziğe dair keşifler çok güzel oluyor...
çok çok sağol :))

osquée dedi ki...

seveceğini tahmin etmiştim özlemcim; ben de senin sayfanda tanıttığın müzisyenleri çok beğenmiştim çünkü.

ne de olsa uyanmak ancak böyle anlamlı...

elckish dedi ki...
Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.